بورس سبز، اما کم‌رمق | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نامه نماینده مردم مشهد در مجلس به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی | حق عائله‌مندی به زنان شاغل پرداخت شود افزایش مصرف برق هم‌زمان با افزایش دمای هوا در کشور چگونه با صرفه‌جویی در مصرف برق، خودروی اتومات جایزه بگیریم؟ نرخ طلای ۱۸ عیار در بازار امروز مشهد (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ممنوعیت فروش چارتری پرواز‌ها در ایام اربعین | ضوابط پرواز‌ها تا هفته آینده اعلام می‌شود قانون جدید برای تعیین اجاره‌بها | نرخ براساس تورم اعلام می‌شود تنوع فایل‌های اجاره در منطقه گاز مشهد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) مشهد، قطب تولید پهپاد‌های کشاورزی قیمت طلا، سکه، دلار و ارز دیجیتال امروز | کاهش قیمت طلا (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) صندوق تثبیت بازار سرمایه ۶.۵ همت سهم خرید وام ۴۰۰ میلیون‌تومانی مسکن محرومان ابلاغ شد + شرایط کاهش نرخ سود بین‌بانکی + جدول قیمت جدید گوشت مرغ اعلام شد + جدول (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) نرخ رشد نقدینگی رو به کاهش گذاشته شد بخش‌نامه جدید وزارت کار درباره امکان شکایت قانونی کارگران در مشاغل سخت و زیان‌آور پیش‌بینی قیمت مسکن در سال جاری (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) آغاز فروش ثبت نام ۲ حلقه لاستیک دولتی به صورت آنلاین و تحویل درب منزل + جزئیات حداقل هزینه ساخت هر متر مسکن چقدر می‌شود؟ (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا در بازار جهانی امروز افزایش یافت (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) تغییر ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد هشدار سازمان بازرسی به بانک‌ها درباره سودسپرده‌ها چرا نشست شورای عالی کار برگزار نمی‌شود؟ خبر جدید از واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) ۳۱ خرداد زمان قطعی پایان تولید پژو پارس ایران خودرو | کدام خودرو جایگزین پارس می‌شود؟ ویدئو| رویداد «بودجه؛ ابرچالش حکمرانی» در مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

۵۲ واحد صنفی از ابتدای سال تاکنون پلمب شده‌اند | تشدید نظارت بر بازار شوینده، سیمان و گاز کولر خودرو

  • کد خبر: ۱۱۳۹۰۷
  • ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
۵۲ واحد صنفی از ابتدای سال تاکنون پلمب شده‌اند | تشدید نظارت بر بازار شوینده، سیمان و گاز کولر خودرو
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان خراسان رضوی گفت: در سه ماه اول امسال بیشترین بازرسی‌ها باتوجه‌به شکایت‌ها، از صنف نانوایان بوده که ۱۰۵۰ فقره تخلف به ارزش ۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رخ داده است.

طنین همتی |شهرآرانیوز، امیر دلداری در گفتگو با شهرآرانیوز با بیان این مطلب اظهار کرد: در سه ماه اول سال مجموعا ۷۲ هزار و ۵۰۰ بازرسی از واحد‌های صنفی بازار انجام دادیم که حدود ۶ هزار فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۷۵ میلیارد ریال به تعزیرات حکوکتی فرستاده شد. در این مدت ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بازگشت وجه به شاکیان داشتیم.


به گفته مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان خراسان رضوی، بیشترین بازرسی‌ها باتوجه‌به شکایت‌ها، از صنف نانوایان بوده که در این سه ماه، ۳ هزار بازدید از نانوایی‌ها انجام شده و ۱۰۵۰ فقره از این تخلفات به ارزش ۹۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به نانوا‌ها مربوط بوده است.
وی افزود: گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و نصب‌نکردن نرخ نامه و درج‌نشدن قیمت بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده است.


وی با بیان اینکه اکنون بیشترین تمرکز روی نانوایی‌هاست، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۰ نانوایی، ۱۲ واحد صنفی در زمینه مواد غذایی و ۱۰ واحد در زمینه فروش مرغ و گوشت پلمب شده‌اند که در مجموع، ۵۲ واحد در این سه ماه پلمب شده است.


دلداری تأکید کرد: در هفته پیش‌رو عمده نظارت‌ها در بخش عرضه میوه (پیاز و سیب‌زمینی)، رب، نان، روغن موتور، سلولزی و شوینده، سیمان و گاز کولر خودرو متمرکز شده است. باتوجه‌به ورود گسترده زائران به مشهد، اتاق اصناف در حوزه خرده‌فروشی و صمت و جهاد کشاورزی در حوزه‌های قبلی بازرسی‌هایشان را انجام می‌دهند.


وی با اشاره به تخلفات در حوزه مواد شوینده گفت: با وجود اینکه رعایت‌نکردن قیمت از سوی فروشندگان در بازرسی‌هایمان مشاهده می‌شود، واقعیت این است که آنچنان تخلفی از سوی مردم در این حوزه گزارش نمی‌شود. باتوجه‌به رصد بازار، پوشک بچه در چند روز گذشته کمتر عرضه شده بود و مشخصا در تأمین آن مشکل وجود داشت. شاید یکی از علت‌هایی که گزارش‌های تخلف اعلام نمی‌شود، این است که بیشتر مشکل در تولید و تأمین است تا عرضه کالا. در هر صورت، ما در بخش خرده‌فروشی موظف هستیم نظارت را بر رعایت درج قیمت کالا متمرکز کنیم.
وی گفت: بیشتر گزارش تخلف‌ها از سوی مردم در حوزه نان، میوه و تره بار است و از سایر صنوف آنچنان گزارش تخلفی اعلام نمی‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->